Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts (Winston Churchill)

joi, 8 decembrie 2011

CONCEPTUL DE « SLEEPER » (Part I)


Sunt sigur ca unii dintre voi au mai auzit de acest termen, dar imi voi rezerva dreptul de a-l explica si celor care nu stiu. Se ia una bucata masina stock, se tuneaza toata partea tehnica de ii sar capacele, se modifica FOARTE subtil exteriorul, de multe ori acesta ramanand singurul aspect nemodificat la masina, si cam atat. Care e rolul ? Errmm....cei mai multi sunt cuminti, si prefera sa o faca doar pentru show-off, castigand cupe si competitii locale la diferite evenimente auto. Acesta ar fi cazul ideal. Dar mai sunt si ceilalti, pe care talpa ii mananca tare de tot, si se “inarmeaza” pana in dinti cu cai putere, pentru a deprima pe la semafoarele din oras toate M-urile si RS-urile ce le vin in cale. Ati prins ideea, nu? Un fel de pisica blanda, care zgarie rau, de aici si conceptul de sleeper: o masina banala, care “doarme”, pana in momentul in care o vezi plecand de pe loc, cu toate artificiile ce ni le putem imagina: sunet, fum, praf in stanga si-n dreapta si gurile de pe margine larg cascate.
Logic ca la noi in Romania curentul de “sleeper” e complet inexistent. Noua ne place sa lipim cu poxipol spoilere, si sa incaltam masinuta cu jante cat mai mari, si cam atat. Ei bine, in strainatate, acest curent e tot mai la moda. Bineinteles ca e si foarte scump. Totodata, nu oricine cu un proiect in minte, il poate si transpune in realitate. E nevoie de o echipa de oameni care stiu ce fac, nu un nenea’ Ion din spatele blocului. Se inlocuiesc motoare de serie cu motoare de sute de cai putere, se inlocuiesc transmisii, se schimba deseori punti, asa ca nu e o treaba ce se face de pe o zi pe alta.
E frumos, parerea mea, asa ca in continuare o sa va prezint cateva masini sleeper, ca sa vedeti cu ce se mananca acest curent.

 
VW Golf break, 1.4 TSI

            La prima vedere un Golf mkVI normal, 1.4 TSI, cu un body kit finut. In realitate, un Golf mkVI complet anormal, cu motorul de fabrica inlocuit cu unul turbo de 3,6 litri de pe un R32, care, modificat, genereaza nu mai putin de 650cp. Nu, nu am baut nimic. Tractiunea fata a fost modificata si ea, baietii “grei” reusind sa faca un transplant de AWD.


Ca sa se ajunga la herghelia asta de cai, s-a montat un HPA FT495 turbo kit, twin HPA intercoolers, si un ambreiaj de carbon :| .

 
S-a umblat si la frane, optandu-se pentru niste etriere cu 8 pistonase de la Audi.

La interior, scaunele de fabrica au fost inlocuite de niste Recaro de pe R32, volanul si elementele de interior sunt cele de pe o echipare R, si cam atat. Fara roll-cage de protectie, fara tuburi NOS ce ies din scaunul pasagerilor si fara alte minuni, ce nu ar face decat sa strice.

 
          Sper ca v-a placut ! Acest articol este part one, deoarece urmeaza sa va mai prezint 2-3 masinute. Numai bine ! ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu